Fizik dersi,
Fen grubu dersleri içerisinde yer alan, bireylerin
sayısal kapasitelerini kullanmalarını gerektiren, yorum ağırlıklı bir derstir.
Vektör kavramını,
sayısal bazı işlemleri hatta yorum yeteneğini de içerdiğinden bir çok dersten faydalanır ve bir çok derse ışık tutar.
Vektör,
kuvvet, moment, ağırlık merkezi,
basit makineler, kütle- öz kütle, sıvıların statiği, sıcaklık ve genleşme,
hareket,
enerji, elektrostatik, elektrik akımı ve
optik ÖSS’de çıkan belli başlı
fizik konularıdır.
Yanlış bir önyargı sonucu öğrenciler tarafından branş dersleri içerisinde en
zor olarak algılanan derslerden birisi fiziktir.
Başarısızlığın temel nedeni de budur.
Fizik dersini de diğer dersler gibi algılamak gerekir. Bazı
basit temel esaslar yerine getirildikten sonra öğrenilmesi kolay ve zevkli bir derstir.
FİZİK DERSİNE ÇALIŞMAA) DersteFizikdersini derste anlamak başarmak için ön koşuldur. Derste öğretmenin
yaptığı açıklama ve verdiği örnekler çok dikkatli takip edilmeli, bütün
ayrıntılar dikkate alınmalıdır.
Sorular, çözümler, grafikler ve çizimler hatasız bir şekilde deftere geçirilmelidir. Öğretmen konuyu anlatırken veya örnek
sorularçözerken anlaşılmayan bölümler vakit kaybedilmeden sorulmalı ve
öğrenilmelidir. İşlenecek konuları daha rahat anlamak ve takip etmek
için muhakkak derslere hazır gelinmelidir.
B) Bireysel ÇalışmalardaFizik dersinde
başarılı olabilmek için ders sonrası düzenli ve programlı tekrar zorunludur.
Konuile ilgili temel kavramlar iyi öğrenilmelidir. Anlaşılamayan kavram,
tanım ve alt başlıklar, derslerde tutulmuş notlar günlük tekrarlarda
gözden geçirilmeli, örnek sorularla öğrenme pekiştirilmelidir.
Geçmiş yıllara ait
sorular çözülmeli,
MEB müfredatını esas alan
fizik kitabı temel
kaynak olmak şartı ile eldeki yardımcı ders kitapları, ders notları soru bankları gibi dokümanların hepsinden faydalanmak gerekir.